VI Dago regatt Kärdla-Kalana-Kärdla päikese, tuule ja tuuletuse all

Dago regatt on Eestis ainulaadne - esimese päeva start antakse alati Kärdla sadamast täpselt päikesetõusuga ehk sel aastal  kell 04.03. Esimene hoiatussignaal kõlas 3.58. 
Kokku oli sel aastal stardis 7 alust - 6 ORC klassis ja 1 matkagrupis. Võistluse tegi eriliseks see, et maktkagrupis osaleva Mariini (kapten Jürgen Vahtra) jaoks oli see esimene suurem võistlus oma jahiga. 
Saatsime võistlejad imeilusa päikesetõusuga teele - kokku purjetati ligi 32 nM Kärdlast Kalanasse ümber Tahkuna poolsaare. Tuul keerutas ja siis jälle plekkis. Vahepeal tuiskasid osad alused suisa 0,0 sõlmese kiirusega. Kalanasse jõudsid õnneks siiski kõik. 
 

LÕUNAKS KALANASSE

Kalanas ootasid meid sadamakapten Enn Randmaa ja suurepärane Kalana Puhkeküla. Esimene jaht kes Kalanas finišiliini ületas oli Bellatrix kapten Rauno Pielbergi juhtimisel. Teisena tervitasime juba Celiat kapten Sven Kriggulsoniga ja kolmandana Aquilat kapten Kenno Kinkiga. Seejärel saabus aga tuuletus. Folkbootidest esimesena finišeerus Tuuli, kapten Anti Nööp kasutas oma head vaistu ja püüdis kinni maatuule. Folkboodid Kerttu ja Tšaika jäid aga oma tuult ootama ning andsid teada, et kihutavad finiši poole 0,0 sõlme kiirusega. 

"Regati esimene päev pakkus kandikul peaaegu kõike!

Hommikune start oli väga jahedas aga kaunis päikesetõusus juba kell 4:05. Ilm oli karge, kõigest 10 kraadi sooja, kuid tuul oli soodne ja mõõdukas.
Pärast Tahkunat keeras tuul  rohkem vastu ning oli tunda ka lainetust, kiirus oli hea, 5knotsi. Hiiumadala märki võttes saime aru, et klassikalisi Ristna suuri laineid seekord tunda ei saa. Meid ootas äkitselt tuulevaikus ning vaatasime pea 2 tundi kergelt loksudes suuri kaubalaevu ja Surfiranna majakesi :). Päike paistis ning joped sai seljast visata.
Mingitel hetkel tulid kerged briisid ja kandsid meid siiski Kalana poole, aga kiirus oli väga lahja: maksimaalselt 2 knotsi.Vahetult enne Kalanat saabus pilvealune tuul ja saime isegi 4knotsiga liikvele - hurraa! Vahetult enne Kalana sadama muuli vajus kõik jälle nulli. Lainete loks kandis meid siiski lõpuks üle finišijoone. 12h merel."
 
- Kristi Lebin, folkboot Kerttu

Kalana on võitnud osalejate südame oma looduse, rahulikkuse ja soojusega ning ühest suust kinnitati, et sinna soovitakse igal juhul tagasi minna. Avamereetapp oli piisavalt pikk, samas parajalt lühike, et nautida head purjetamist. Päev jätkus ühise ajaveetmise, rohke ujumise ja ühise grillõhtuga. 

"Dago regatt on alati olnud väga erilise emotsiooniga võistlus.

Start päikesetõusuga Kärdla sadamast ja Kalana oma erilise looduse ja sooja vastuvõtuga kutsuvad uuesti ja uuesti Hiiumaa läänepoolseimat otsa külastama. Seekordne võistlus oli väga eripalgeline, pakkudes nii mõnusat vaikset kulgemist kui karusemat merd, mis nõudis rohkem ettevaatust ja tähelepanu. Celia meeskonnas olid sel korral kaasa löömas ja oma esimest võistluspurjetamise kogemust omandamas kolm uut purjetajat, kes kõik kinnitasid, et nii võistluspäevad merel kui ka Hiiumaa oma võludega kutsub kindlasti tagasi nii saarele kui purjede alla."

 
- Sven Kriggulson, Celia kapten

"Esimesel hommikul käisime kohe Lehtma ja  Tahkuna vahel kivides, mis oli tegelikult ehmatus. Kaardi pealt näitas 4 meetrit veesügavust, aga reaalsus tundus selline 1,8 meetrit. Esimesel päeval õnnestus meil võita ka etapivõit! 

Teisel päeval murdus soodimees aga palavikuga. See tähendas et teine päev tuli sõita kuue asemel viiekesi. Ilmaolud olid Kalanas üsna tuulised. Bellatrixiga starti sõites läks spinni soot mootorisse ja oli seal võistluse lõpuni. Natuke oli rooli taga ka. Nii me jäime starti 5 minutit hiljaks, aga siiski starti me läksime ja finišeerisime sellest hoolimata esimestena. Kui esialgu keeras rool vaid ühele poole ja sedagi10 kraadi, siis poolel teel läks olukord paremaks." 

- Rauno Pielberg, Bellatrix kapten

Teise päeva start oli kell 09.05 Kalanast 1 nM lõuna suunas, puhus tuul 18 sõlme. 

Taas suunduti 32 nM pikkuse rajaga Kärdlasse. Ilmaolud olid sootuks teised, mis esimesel päeval, kuid folkbootide jaoks vaikis siiski lõpuks ka tuul. Kui esimese päeva tulemused kujunesid samaks, mis oli finišeerumise järjekord, siis teisel päeval õnnestus folkboot Tuulil kapten Anti Nööp käe all teha taktikaliselt õigeid otsuseid ning tulles seega teise päeva võitjaks. 

Üldarvestuse esikolmik kujunes ORC klassis nii:

I koht Bellatrix (kapten Rauno Pielberg)

II koht Tuuli (kapten Anti Nööp)

III koht Celia (kapten Sven Kriggulson)

Sama järjestus kujunes välja ka Hiiumaa meistrivõistluste arvestuses, mille autasutamine toimub Hiiumaa purjetamishooaja lõpupeol, Kärdlas. 

Dago regatt on sel aastal osa Eesti avamerepurjetamise karikasarjast. Peale seda nädalavahetust tõusis Eesti avamerepurjetamise karikasarja väikeste jahtide arvestusgrupis Bellatrix esimeseks. 

Me täname oma häid abilisi Mathias Tammeveskit, kelle nõu ja jõuga said kõik vajalikud märgid merre, kaater omale kohale ja stardipauk kõlada ning Jürgen Randmat, kelle kaamerasilm jäädvustas meile kõige erilisemad hetked! Samuti täname SA Hiiumaa Sadamad lahke võõrustuse eest kahel võistluspäeval!

 

Mis on Dago regatis erilist ja mis toob sind ikka ja jälle meile tagasi?

"Kui ma ei oleks nädala varem reisilt tulnud, siis poleks ka Aquilat olnud. Mõeldud-tehtud ja Aquila oli kirjas. Vahet polnudki kas osaleda kahekesi või meeskonnaga, aga osaleda tuleb. 

Mis mulle isiklikult poeb Dago regatiga hinge oli juba esimesel korral koheselt päikesetõusustart. See on nii eripärane algus ühele regatile. Teiseks on see, et Dago regatt toimub hoopis teises kohas. See on üks suure mere regatt. Ülejäänud regatid toimuvad ikkagi suht-koht kaitstud vetes, aga avameri on midagi teistsugust. Minule on isiklikult ka algusest peale Dago seltskond olnud meeletult kaasahaarav. Olen osalenud kõikidel Dago regattidel - esialgu oma laevaga ja viimased kaks aastat teises meeskonnas."

-Villem Reinaas, Aquila pardalt

Kuidas tundus Dago regatt sulle kui kõike nooremale kaptenile?

"Sõit oli raske, sest  kaptenina olin tõbine. Meeskonnatöö sujus hästi, arvestades et see oli esimene võistlus sel hooajal täiskoosseisus. Taktikaliselt jättis veidi soovida, õppida on meil veel palju. Oleme ja püsime ikka Dago lainel"

 

- Karl Aleks Pajuri, Tšaika kapten